اما در صورتی که مشغله و برنامه شلوغ مشتریان، به ما اجازه ارتباط صوتی یا تصویری پنل پیامکبا آنها را ندهد، هنوز هم یکی از مهمترین ابزارهای پنل پیامک بازاریابی، ارتباط پیامکی یا هر نوع ارتباط پیامی در سایر بسترهای فناوری است. فقط باید به این موضوع توجه کرد که رشد پیامکهای تبلیغاتی و استفاده نادرست از آنها در سالهای پنل پیامکگذشته به حدی افزایش یافته که اکنون تبدیل به یک معضل برای بسیاری از افراد شده و برخی از ابزارهای نظارتی هم برای کنترل آنها توسعه یافتهاند. اگر استفاده از ابزار پیامکی در بازاریابی به همین شکل بخواهد پنل پیامکباشد، حتی میتواند تبدیل به یک تبلیغ منفی برای کسبوکار ما شود. اما منافع بیشمار آن هم نشان میدهد که نمیتوان به راحتی از آن چشمپوشی کرد.یکی از مزیتهای پیام متنی، سهولت استفاده از آن است. در بسیاری از موارد، افراد ترجیح میدهند به جای تماس تلفنی، پنل پیامک با پیام متنی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. دلیل این موضوع علاوهبر سهولت و امنیت بیشتر، زمان کمتر مورد نیاز است. براساس تحقیقی که در ایالات متحده انجام شده، میزان دریافت و ارسال پیامهای متنی روزانه برای افراد 18 تا 29 سال برابر با 88 مورد است. اما آنها تنها 17 تماس تلفنی در روز دارند. این ارقام در سنین بالاتر به شدت کاهش پنل پیامک مییابد که شاید نشان از کاهش تمایل آنها به استفاده از این ابزارها داشته باشد. در هر صورت، این ارتباطات میتواند به شکل ارتباط کسبوکار- مشتری باشد.
مشاهده پست مشابه : پیامک در کسب و کار